YAHUDI MAKHLUK PEROSAK

Ahad, 27 Februari 2011

Sudah tercatit dalam lipatan sejarah bahawa kaum Yahudi terkenal sebagai bangsa perosak yang banyak melakukan kebinasaan di atas muka bumi. Dan setiap kali mereka melakukan kebinasaan, Allah menghukum mereka di dunia lagi dengan dihinakan oleh kaum lain. Tetapi mereka pula adalah jenis makhluk yang tidak serik dan insaf dengan hukuman yang dikenakan. Perkara ini disebut di dalam Al-Quran.
Firman Allah Taala:
“Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau”. (Al-Isra’: 4)
Allah menyebut bahawa Bani Israel akan melakukan kerosakan dua kali. Apabila mereka melakukan kerosakan yang pertama, Allah Taala menghukum mereka sebagaimana dikisahkan dalam Al-Quran:
“Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu) dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku”. (Al-Isra’: 5).
Kemudian, setelah dihukum oleh Allah barulah mereka bertaubat, dan Allah menerima taubat mereka. Malahan memberikan mereka pelbagai kurniaan, sebagaimana disebut dalam firman Allah:
“Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya”. (Al-Isra’: 6)
Akan tetapi selepas itu mereka kembali melakukan kerosakan, lalu Allah menghukum mereka kali kedua sebagaimana tersebut dalam ayat:
“Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya) dan untuk memasuki masjid (Baitul Maqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya”. (Al-Isra’: 7).
Demikianlah Al-Quran mengisahkan kelakuan buruk Bani Israel. Melakukan kebinasaan demi kebinasaan. Pembunuhan demi pembunuhan.
Tetapi di sana tertulis janji Allah bahawa apabila mereka mengulangi perbuatan melakukan kerosakan, Allah akan mengulangi hukuman balasan terhadap mereka. Janji ini tertulis dalam surah Al-Isra’:
Maksud firman Allah:
“Dan jika kamu kembali (menderhaka), maka Kami pula akan kembali (menyeksa kamu di dunia), dan kami telah jadikan neraka sebagai penjara bagi orang-orang kafir (pada hari akhirat)”. (Al-Isra’: 8).
Pada hari ini, terserlah bahawa kaum Yahudi sekali lagi melakukan aktiviti buruk mereka, iaitu kebinasaan di bumi yang dimuliakan iaitu dengan bedilan-bedilan terhadap tempat-tempat awam dan pembunuhan orang yang tidak bersalah. Maka janji Allah pasti akan berlaku. Akan datang saat mereka pula yang menerima kehinaan atas kelakuan tangan-tangan kotor mereka.
Semoga Allah memakbulkan doa umat Islam seluruh dunia supaya membebaskan Palestin daripada cengkaman Yahudi, dan menurunkan penghinaan terhadap kaum perosak ini.

Comments

No response to “YAHUDI MAKHLUK PEROSAK”
Post a Comment | Catat Ulasan (Atom)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...