PENIPUAN DAJJAL TENTANG UFO

Sabtu, 12 Mac 2011

 
Adakah UFO itu wujud? Apakah kaitan Dajjal dengan UFO? Benarkah makhluk asing itu sebenarnya manusia yang diculik dari dunia sebenar?

Artikel ini adalah bahagian ketiga dan keempat, dari artikel-artikel sebelumnya, Kisah Segitiga Bermuda, Dajjal, UFO dan Alien (Manusia)-Part1 dan Dajjal di Negeri-negeri Tertangga (Lautan Syaitan).

UFO adalah singkatan bagi Unidentified Flying Object. Istilah UFO mula digunakan apabila seorang usahawan Amerika Syarikat Kennent A. Arnold menjumpai segerombalan sembilan objek yang tidak dapat dikenalpasti pada 24 Jun 1947 di Mt. Rainier. Ia adalah fenomena penglihatan UFO pada zaman moden yang pertama sekali direkodkan.

Setelah fenomena di Mt. Rainier itu, beribu-ribu lagi fenomena lain melanda dunia sehingga ke Malaysia sendiri pernah menyaksikan beberapa kali UFO dilihat oleh masyarakat setempat. Kejadian melihat UFO bukanlah suatu fenomena baru di Malaysia. Buku "Greatest UFO Mysteries" terbitan Orbis Publications menyenaraikan kejadian kes-kes UFO yang terkenal telah mencatatkan satu kejadian di Kelang di mana dua buah piring terbang telah menghalakan sejenis pancaran ke sebuab kilang yang mengakibatkan kebakaran.
|Tragedi Roswell yang menjadi tajuk utama dalam Roswell Daily Record|

Tragedi Roswell yang terjadi pada Jun atau Julai 1947 di sempadan Mexico dan Amerika Syarikat mengundang pelbagai persoalan. Ini kerana terdapatnya pelbagai campur tangan daripada kerajaan Amerika dan tentera terhadap kes ini. Kejadian ini bermula apabila satu pesawat pejuang telah menembak jatuh objek yang tidak dikenalpasti iaitu UFO. Pertikaian masih berlarutan sehingga sekarang kerana kerajaan Amerika mendakwa yang terhempas itu bukannya UFO tetapi belon kaji cuaca yang biasa disalah anggap sebagai UFO. Ia masih lagi menjadi misteri.

Kisah Usaid Bin Hudair ra

Terdapat satu kisah sahabat Rasullulah SAW iaitu Usaid Bin Hudair ra. Sahabat Rasullulah SAW ini berasal daripada golongan Ansar dari suku Auws. Beliau dihormati oleh seluruh masyarakat Ansar dan juga Muhajirin kerana kelebihan yang ada pada beliau. Sahabat Rasullulah saw yang mulia ini adalah seorang yang pandai membaca dan menulis serta penunggang kuda yang baik. Beliau juga dikenali pemanah yang tepat.

Pada suatu tengah malam Usaid duduk di tempat ibadahnya manakala anaknya duduk disampingnya. Kuda beliau yang akan disiapkan untuk jihad tidak lama lagi terikat tidak jauh darinya.

Pada ketika itu, keadaan malam tenang dan sejuk, bintang-bintang seakan-akan akan jatuh ke bumi, maka timbullah keinginan Usaid untuk menghiasi keadaan yang sejuk ini dengan wangi-wangian bacaan al-Quran. Usaid mulai membaca permulaan surah al-Baqarah dengan suara yang merdu dan indah. Usaid dikenali sebagai pengalun bacaan al-Quran yang merdu dan mengasyikkan.

Tiba-tiba kudanya meronta-ronta sehinggakan tali untuk mengikatnya hampir terlucut, kemudian Usaid menghentikan bacaannya. Seketika itu juga kudanya pun menjadi diam dan tenang.

Kemudian Usaid mengulangi bacaannya kembali dan kuda beliau meronta-ronta kembali bahkan lebih teruk daripada yang pertama tadi. Usaid menghentikan dari bacaanya dan kudanya ikut diam sepertimana peristiwa pertama tadi. Maka Usaid mengulangi perbuatan tersebut berulang-ulang dan tidak menghiraukannya.

Walau bagaimanapun, Usaid kasihan akan anaknya jika terbangun dari tidurnya lalu dia bangun menuju ke arah kudanya. Tatkala berjalan, Usaid melihat ke langit dan melihat awan berjajaran dilangit membentuk payung yang sangat besar. Dan disampingnya terlihat seperti susunan cahaya yang menerangi seluruh permukaan  sehinggakan Usaid naik ke tangga rumah untuk melihat yang hal menakjubkan ini sehingga hilang dari pandangannya.

Tidak pernah dilihat kejadian yang aneh ini oleh mata manusia sama sekali. Ketika waktu pagi tiba, bersegeralah Usaid menuju Rasulullah dan menceritakan apa yang terjadi pada dirinya semalam.

Maka Rasulullah SAW pun berkata kepada Usaid : 
Para Malaikat itu sedang mendengarkan bacaanmu wahai Usaid, andaikan kamu melanjutkan bacaanmu pasti manusia akan melihat para malaikat yang sebelumnya terhalang pandangan mereka dari para Malaikat” 
Dan apakah payung yang sangat besar itu? Adakah ia menyerupai UFO yang dilihat zaman moden sekarang?

Kisah-kisah lain yang berkaitan UFO pada zaman para Anbia

1. Kisah Nabi Zulkifli as (Ezekiel) dalam Taurat (Torah)

Ezekiel atau Zulkifli adalah seorang Nabi yang dipercayai hidup sekitar kurun ke-6 sebelum masihi. Ezekiel banyak disebut di dalam kitab Torah (Taurat) tetapi tidak banyak dibicara dalam al-Quran mengenai kisah-kisahnya. Di dalam Taurat, dalam Book of Ezekiel telah terkandung kisah Ezekiel dan objek yang terbang di langit pada ayat Ezekiel 1:4-1:24.
|Ilustarasi pada abad ke-16 oleh M. Merian|

2. Kisah Nabi Alias as (Elijah) dalam Injil (Bible)

Elijah atau Nabi Alias as adalah seorang yang diturunkan untuk memperbetulkan akidah orang-orang Yahudi yang tersesat yang mana telah menyembah patung Baal. Pada usia tuanya, Elijah menurut kitab Bible dalam King of Kings 2:7-12 telah dibawa oleh Tuhan untuk menaiki chariot ke syurga. 

Penampakan UFO ketika pelayaran Christopher Columbus?

Pada tahun 1492 dalam “The Life and Voyages of Christopher Columbus.” Christopher Columbus dan pembantunya Pedro Gutierrez ketika di atas dek Kapal Santa Maira, kebetulan terlihat, “a light glimmering at a great distance.” Ia kemudian hilang walau bagaimanapun muncul kembali beberapa ketika kemudian sebanyak beberapa kali. Aksinya memang memeranjatkan dengan aksi turun dan naik di langit.

Columbus atau nama sebenarnya Christopher Columbus yang memang terkenal sebagai pakar dalam ilmu astronomi telah berkata kepada anak kapalnya bahawa itu pertanda kepada mereka bahawa mereka akan sampai ke daratan tidak lama lagi. Seperti yang diramalkan,mereka kemudian menjumpai daratan 4 jam kemudian.

Penipuan Dajjal tentang UFO

Persoalan tentang tipu daya Dajjal mengenai UFO dihuraikan dengan panjang lebar dalam bab ini 4 buku tulisan Muhammad Isa Dawud (MID) yang bertajuk Dajjal Akan Muncul Dari Kerajaan Jin Segitiga Bermuda. MID mendedahkan bahawa piring-piring terbang UFO yang digembar-gemburkan oleh Amerika Syarikat (juga Hollywood) sebenarnya adalah tipu daya semata-mata.
Gambar (kiri) adalah filem Independence Day arahan pengarah Yahudi-Jerman, Roland Emmerich, yang mengisahkan serangan makhluk asing (kanan) adalah filem Skyline dengan 'storyline' yang sama. Jika diperhatikan, pengarah-pengarah berbangsa Yahudi di Hollywood seperti Steven Spielberg, George Lucas, James Cameron amat gemar menghasilkan filem yang 'anti-human' atau dalam bahasa mudah filem fiksyen sains-angkasa. Sememangnya itulah yang berlaku di Hollywood, pengarah-pengarah Yahudi ini cuba untuk menyogok penonton diseluruh dunia dengan ideologi yang diciptakan oleh Dajjal. Strategi mereka mudah, yakni dengan "menyogok penonton dari semua lapisan masyarakat (terutama kanak-kanak) dengan 'ideologi ini' selama puluhan tahun...". Dengan kerahan hampir kesemua komponen media (terutama media Barat) lama kelamaan pastinya minda para penonton akan berjaya dikawal seperti mana yang dikehendaki oleh The Hidden Hand.

UFO memang wujud, namun fakta bahawa ianya berasal dari planet lain adalah palsu dan sengaja direka-reka oleh agen-agen Dajjal di Amerika. Muhammad Isa Dawud menjelaskan bahawa makhluk-makhluk asing itu sebenanya adalah Jin-Jin yang ditugaskan untuk terbang ke seluruh dunia dengan menaiki kenderaan cahaya. Piring-piring tebang itu pula dikawal melalui suatu sumber cahaya yang berpusat di Segitiga Bermuda.
|Kontroversi Area 51 semakin panas apabila gambar ini tersebar|

Isu-isu lain yang dibangkitkan oleh Muhammad Isa Dawud ialah tentang kes-kes kehilangan kapal terbang, penculikan manusia, terserempak dengan UFO dan sebagainya. Semua kes itu adalah kes-kes yang dilaporkan oleh agensi berita Amerika.

Suatu perkara yang menarik dalam bab ini, Muhammad Isa Dawud mendedahkan bahawa Christoper Columbus tidak mengalami sebarang gangguan semasa kapalnya melalui perairan Segitiga Bermuda. Columbus dinyatakan hanya melihat cahaya-cahaya diperairan itu.
Muhammad Isa Dawud menguatkan hujahnya tentang terdapat manusia di Segitiga Bermuda yang bertanggungjawab terhadap hal-hal berkaitan UFO. Sebelum ini, terdapat beberapa individu lain yang mempunyai pandangan sama dengannya.

Individu tersebut ialah Dr. Allen J. Haneck, Dr. Moris Gasup dan James E. McDonald, ketiga-tiga mereka adalah pakar fizik dan sejarah. Mereka amat tidak bersetuju dengan fakta yang mengatakan UFO berasal dari planet lain. Namun apa yang pasti, menurut MID, dalam Segitiga Bermuda itu terdapat suatu kelompok manusia yang diasuh merencanakan cita-cita menguasai dunia. Mereka bukannya Yakjuj Makjuj. Muhammad Isa Dawud turut membuat penegasan bahawa ini hanya 'persetujuan', bukti yang kukuh walau bagaimanapun tidak dapat dikemukakan.
Bagi perbahasan terakhir dalam buku ini, Muhammad Isa Dawud menutupnya dengan menyimpulkan isu-isu sebenar yang menyelubungi fenomena piring terbang yang berlaku ke atas masyarakat dunia. Dalam bab 5, beliau menggunakan istilah ‘hakikat’ yakni sesuatu perkara yang nyata dan sedang berlaku di sekeliling kita.

Tujuh hakikat itu ialah : -
  1. Fenomena piring terbang bukan khayalan, ianya adalah perkara benar yang mempunyai kuasa genius yang menggerakkannya dari tempat lain.
  2. Piring-piring terbang itu wujud dalam keadaan yang nyata, berfizikal, berjisim dan sama seperti mana kapal-kapal terbang yang biasa kita lihat. Cuma bezanya mungkin dari segi bahan buatan dan bentuk. Yang membezakan piring terbang itu dengan kapal terbang – kapal terbang di dunia ialah teknologi yang digunakan.
  3. Pemandu-pemandu piring terbang yang kelihatan rupa parasnya dengan pelbagai bentuk pelik itu sebenarnya manusia biasa. Mereka diasuh, dididik dengan bahasa-bahasa asing yang dimiliki di Segitiga Bermuda. Mereka juga adalah manusia yang diculik dari dunia sebenar dan diajar pula menggunakan teknologi-teknologi canggih milik kerajaan Dajjal.
  4. Piring terbang – piring terbang milik kerajaan Dajjal sebenarnya berlabuh dan berlepas dari pengkalan-pengkalan yang banyak di Segitiga Bermuda.
  5. Semua piring terbang itu adalah milik Dajjal dan pernah dikhabarkan oleh Rasulullah SAW sejak 1400 tahun dahulu.
  6. Dajjal adalah raja di kerajaan rahsia di Segitiga Bermuda. Si laknat itu sedang berkonspirasi di sebalik kejadian-kejadian pelik yang berlaku di dunia ini. Dajjal memang wujud malah menetap secara terus di Segitiga Bermuda.
  7. Dajjal keluar atau muncul di tengah-tengah masyarakat secara berfasa-fasa. Adakalanya ia muncul mengaku sebagai Nabi dan ada kalanya ia muncul dengan memimpin sebuah organisasi. Menurut Muhammad Isa Dawud anggapan bahawa Dajjal keluar hanya sekali di tengah-tengah masyarakat adalah tidak benar.
Amaran: Artikel ini mengandungi teori-teori yang mana pada sesetengah pembaca sukar untuk menerimanya kerana ia mungkin sesuatu yang baru pada mereka. Perlu diingatkan, artikel ini tidak langsung melanggar syariat dan kepercayaan kita sebagai Umat ISLAM.

Comments

No response to “PENIPUAN DAJJAL TENTANG UFO”
Post a Comment | Catat Ulasan (Atom)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...